Monday, April 21, 2008

Marianne Bergvall Redux

HUN LEVER FREMDELES.

Faktisk dukker hun opp på side 5 (1. del) i dagens (21.04.) BT, samt på teh interblags med en lengre utlegning.
Og hun har nå bestemt seg for at hun er en varsler. Dette er selvsagt et ærlig forsøk på å framstille seg selv som den evige martyr; hundset av stat, og kommune, elever og fanden og hans oldemor. Problemet er bare at det ikke virker, og at det er veldig lett å gjennomskue.

BT viser igjen at de har solide rutiner for kildekritikk, vinkling, og det å presentere begge sider av en sak er fullstendig talentløse og åpenbart agendadrevne. Jeg foreslår at man sender mailer til den ansvarlige journalisten - Kjersti Mjør - og informerer henne om sakens fakta: kjersti.mjor@bt.no

Alt det andre som står i nettartikkelen om trakassering og qq er imøtegått både en og to ganger tidligere - konferer tidligere (og pertentlig arkiverte) blogginnlegg fra meg og en medinnvåner i ghettoen.


UPDATE

I tråd med nyhetsmedienes gjennomgående ensidighet og mangel på nyanser, har det nå reist seg en bande med uvitende og ukritiske mediekonsumenter som i god tro vil forsvare demokratiet og skolen (og Bergvall) for great justice and the emperor, fordi de fremdeles tror på historiene om at "hun ble oppsagt fordi hun ikke lot elevene spille spill i timene". Dette hendelsesforløpet er, til orientering, fri fantasi fra BAs side.

Ellers er følgende sitat av interesse:

"Advokat Trond Hatland, som representerer fylkeskommunen, vil bruke nettsjiikane om den tidligere læreren som bevis på at hun var en dårlig lærer, skriver BA."

Oshi-
Jeg forutser mye drama for undertegnede, Marte og Silje.

Vi venter i spenning. Eller. Jeg gjør, iallefall.


UPDATE II

MER OPPMERKSOMHET!
Denne gangen er det Berit Kvalheim (berit.kvalheim@bt.no) som ytrer sin støtte:

"- En ren hevnaksjon, mener hun.

Story at 11: Hele verden, inkludert Vatikanet, konspirerer mot Marianne Bergvall.

Siden sist har:
- Linndyret våknet
- Eline (!) sendt meg mail. Aww.
- Marte vunnet paralympics.

Noen var også så vennlige å minne meg på følgende sitat:


"Men han fremstår som den som virkelig hater meg. Hans blogger har gjort uopprettelig skade, ved at de sirkulerte blant elevene på Laksevåg før det var gått to uker etter skolestart. Elever på Laksevåg har memorert uttalelser han kommer med, og servert det til meg i klasserommet. Andre har hentet sitater fra Are og lagt ut på sine egne blogger. Det har vært ufattelig mye styr på Laksevåg på grunn av ryktespredning og spekulasjoner etter Are sine utgytelser. Jeg går ut fra at fylket vil bruke ham som sannhetsvitne for hvor dårlig lærer jeg har vært. Det var jo også han som var pådriver, eller i alle fall veldig velvillig hjelper, da fylket ba elevene gå på biblioteket i fjor."


En skulle tro jeg var rene enmannsgeriljaen. På den annen side, jeg er jo en særs umenneskelig og arrogant elitist, så det skulle da bare mangle at jeg var i stand til great feats of internet heroism.


UPDATE III


The MSM ser ut til å ha mistet litt interessen for Bergvall-saken, så den har i siste halvdel av uken blitt henvist til papirutgaven av BT.

Torsdag, 24.04, rapporterte de om vitnene som Bergvall hadde vist fram på onsdag, hvor det ut i fra de mange høytflyvende lovordene høres ut som om Fløysand fikk eksponere seg fritt. Fredag var det fylkeskommunens vitner som fikk sine 15 linjer, hvor BT prøvde så godt de kunne å bagatellisere vitneutsagnene som støttet fylkeskommunen.

Dommen faller visstnok i midten av Mai, og i mellomtiden venter verden i spenning.

Samtidig fant noen det for godt å avlyse paralympics. Heldigvis tok jeg vare på det! Dermed har jeg den ære å presentere et knippe lettmanipulerte kvinnemennesker til allmenn forlystelse.

"Are you the Sword of the Morning now?" the girl asked furtively.
"Men call me Darkstar Hanne Lichthammer, and I am of the Night Google.

... Velkom zu ze reich."



UPDATE IV


Jeg er litt lei av å skrive om dette nå.



DO YOU SEE NOW, AL-TAÏR, MY SON?

11 comments:

Unknown said...

Tragisk. Jeg holder vanligvis BT for å være av de bedre avisene, både nasjonalt og lokalt her i Bergen. Jeg vil tørre å påstå at BA er verre. Kommer man til kassen i en hvilken som helst butikk er sannsynligheten stor for at BA, Dagbladet og VG har samme sak på forsiden (den nye hatten til Mette-Marit), og den eneste som skiller seg ut er BT, vanligvis med litt mer seriøse nyheter.

Grattis med nytt design, forresten. Lyst og pent, og snasent bilde du har på toppen der.

Zealuu said...

Det var forsåvidt BA som med krigstyper erklærte at "LOT IKKE ELEVER SPILLE SPILL I TIMEN - FIKK SPARKEN", som om dette skulle ha reflektert virkeligheten i nevneverdig grad. Trist at BT henger seg på, for de er, som du sier, vanligvis mer seriøse og mindre tabloide i innhold (om ikke format).

Anithiel said...

Jeg kan herved bekrefte at det var OH TEH DRAMA i dagens runde i retten. Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har lov til å gå i detalj, så jeg bare lar være. Men jeg kan nesten garantere at dette kommer til å få grundig mediedekning.

Spesielt med tanke på at en av journalistene virket særdeles så chummy med både Marianne og datteren. Tjohei hvor det går.

Unknown said...

Jeg leste BT i dag, og på side 11, del 1 fremstiller de en helt annen side av saken. Kudos!

Anithiel said...

Btw, I'm arguing on the internets.

Jadda jadda, special olympics og alt det der.

Zealuu said...

Bemerkelsesverdig at dette lille barnet - som åpenbart ikke vet hva som er best for seg selv, og prøver å gjennomføre skolegangen ved å henge på "face buck" - i mye større grad enn de såkalt voksne og ansvarlige debattantene forholder seg til saken, heller enn å ty til marerittaktig dårlige personangrep og lavpannede hentydninger til at folk under en viss alder "ikke forstår".

Får se om jeg gidder å registrere meg der. Både denne Reidun og Ingrid fremstår jo som borderline retards når de setter seg på bakbeina og nekter plent å ta innover seg at det finnes flere sider av enhver sak.

Anithiel said...

Den helt ekstreme uviljen til å fatte og begripe hva jeg sier er nesten overveldende. Og antydningen om at jeg ikke forstår hva som har skjedd fordi jeg er under en viss alder er jo direkte fornærmende. Det er en slik typisk arroganse som lett identifiserer disse menneskene som personer som Marianne omgir seg med.

Jeg hater å oppgi alderen min på the interwebz. Resultatet er akkurat det samme alle steder.

Anithiel said...

Haha, tråden er sletta nå. Betyr det at jeg vant? Kan jeg få retard-medaljen min nå?

Zealuu said...

Jeg merket meg tidligere at den ble slettet. 8D
Får ta det med i oppdateringen i morgen. I dag skal visst fylkeskommunens vitner ha fått sagt sitt, så får vi jo se om BT vier dem spalteplass i samme grad som de i dag gav alle lovordene om Marianne som Fløysand et. al. kom med i går.

Overrekkelsesseremonien finner sted i begynnelsen av neste uke, forresten. A winner is you!

Anonymous said...

En utrolig vakker farse, dette.

Anithiel said...

I APPROVE OF YOUR SOLUTION.

Ja, jeg er rimelig lei jeg også. Jeg vurderer å feige ut og linke til din blogg istedet for å skrive min egen oppdatering.

JEG ER SVAK. Men jeg må nesten linke anyway slik at folk får med seg det fantastiske bildet.